Chris Keijer: Ontwikkelingsmogelijkheden zijn belangrijk om werken in het onderwijs uitdagend te maken.
De groeikansen die geboden worden, maakt Talent Primair tot de ideale werkplek van Chris Keijer. Sinds 2003 is hij al aan de onderwijsorganisatie verbonden, eerst als docent en inmiddels als locatiedirecteur van de Bussumse Montessorischool.
Chris: “Werken met kinderen in het onderwijs is geen dag hetzelfde. Dat merkte ik al toen ik voor de klas stond en interactie had met dertig verschillende kinderen, maar als directeur ervaar ik dit net zo. De spontaniteit van de kinderen die vaak mijn kantoor inlopen voor een gesprekje, draagt hier zeker aan bij.
Kansen om te ontwikkelen
Mijn eerste stage was op de Openbare Basisschool Blaricum. Daarna bleef ik ‘hangen’. Dat is niet voor niets. Talent Primair is een fijne organisatie om voor te werken. Ik heb er altijd de kans gekregen te ontwikkelen in mijn eigen interessegebied. In eerste instantie werd ik daarom ICT-coördinator, later ben ik doorgegroeid tot iCoach. Het stukje management hiervan triggerde me. In 2017 werd ik bouwcoördinator. Dit was uiteindelijk weer de opstap naar mijn huidige functie als locatiedirecteur. Precies die ontwikkelingsmogelijkheden zijn naar mijn mening belangrijk om werken in het onderwijs uitdagend te maken.
Open houding naar kinderen en volwassenen
Toen ik op de middelbare school zat, wilde ik al leraar worden. Maar ik ben niet direct naar de pabo gegaan. Ik heb eerst meao en daarna heao gevolgd. Het bedrijfsleven paste echter niet bij me en daarom ben ik toch naar de pabo gegaan en in het onderwijs terecht gekomen. Ik hoor van collega’s vaak dat ik een open houding heb naar zowel kinderen als volwassenen. Ik kan me goed verplaatsen in kinderen en door mijn rustige persoonlijkheid voelen ze zich snel bij me op hun gemak. Daarnaast houd ik persoonlijk erg van structuur en duidelijkheid. In de tijd dat ik voor de klas stond, merkte ik dat er juist door die duidelijkheid veel rust in de klas was. Nu, als leidinggevende, zorg ik voor duidelijkheid door open te communiceren met teamleden en ouders.